Деяким рослинам, які з-поміж інших виділялися запахом, гірко- пахучим смаком, кольором листя, квітів чи іншими якимись специфічними особливостями, слов’яни приписували магічні властивості і наділяли чудодійною силою, здатною відігнати злих духів і оберегти від нещастя. До таких рослин належав і мак. Йому приписували чудодійну силу, він вважався надійним оберегом від відьом, упирів та інших нечистих сил. Особлива сила приписувалася польовому маку (так званому видюку), зерна якого самі висипалися з голівок, існує повір’я, що на обсипане таким маком обійстя нечиста сила зможе зайти лише тоді, коли визбирає і порахує всі до одної мачини. Щоб відьма не відібрала у корови молоко, її обсипали освяченим у церкві на Маковія (14 серпня) або на Спаса (19 серпня) маком, промовляючи замовляння: „Коли цей мак збереш, тоді від моєї корови молоко відбереш».
Цвіт маку, такий гарний, але такий недовговічний, оспіваний в усній народній творчості, де він часто уособлює скороплинність людської краси і людського життя:
Пройшов мій вік, як маків цвіт,
Що вдень цвіте, а вночі опаде.
(З народної пісні).
Половіють жита і любов одцвіта,
1 волошки у полі синіють.
Од дихання мого тихо мак обліта Ніби ім’я печальне — Марія…
(Володимир Сосюра).
Ніжно-печальна картина втраченої любові. Від найменшого подиху тихо облітає мак, і кожна пелюсточка, вже помираючи, беззвучно промовляє ім’я коханої — Марія…
Рута-м’ята і зелений барвінок. У скількох піснях оспівана ця мила серцю кожного українця блакитна квітка із вічнозеленим листям. Лікувальні властивості барвінку були відомі ще в античні часи, про що згадували Пліній Старший і Діоскорид. На Русі ще в середні віки люди звернули увагу на його нев’янучу зелень і незвичайну витривалість, живучість, тому не випадково, що українці на багато століть обрали його символом вічності, оберегом від злих сил. Вважали, що там, де є барвінок, нечисть втрачає свою силу. Його вішали над вхідними дверима, щоб уберегти оселю і домочадців від злих чар відьом та впливу диявола, його вплітали у вінок молодої від зурочення, навіювання, клали у колиску немовляти, щоб ніякі злі сили не турбували дитину. Існує легенда, що колись, дуже давно, коли всі рослини вже мали свої назви, у барвінка її ще не було, він був просто рослиною без назви і заздрив запашній фіалці, яку дуже любили люди. Звернувшись до Богині Флори з проханням дарувати йому прекрасний аромат і красу, він не отримав бажаного, але богиня нагородила його звучною назвою — барвінок — барвистий вінок, що означає „перемога" за його властивість лікувати численні недуги . З того часу він і став своєрідним оберегом людського здоров’я.
У всіх водоймищах України, де є застояна вода, росте водяна лілія, яку давні слов’яни називали одолінь-травою і якій приписували чудодійну силу. Вона для багатьох була своєрідним оберегом, талісманом, який зашивали в ладанку і постійно носили на грудях. Це дуже давня рослина. Археологи знаходять її насіння у пальових будовах, вік яких має 50—70 тисяч років. Вона має ще й іншу назву — німфея. Існує міф про те, що у воді живуть прекрасні німфи, які часто закохуються у смертних юнаків, але від нерозділеного кохання і великої печалі перетворюються у прекрасні білі лілеї — тендітні, ніжні, але холодні .
Часник з давніх часів вважався оберегом від злих сил, що зумовлено не лише специфічним різким запахом, а й цілющими властивостями. Його широко вживали для профілактики інфекційних захворювань при запаленні верхніх дихальних шляхів. Він вважався прекрасним оберегом від відьом, русалок та іншої нечисті, тому зубочок часнику зашивали десь у складочку одягу і постійно носили при собі. Його клали на підвіконня, щоб нечиста сила не заглядала у вікна, а напередодні ночі на Івана Купала ним трохи змащували вим’я корові, щоб відьма не відібрала у корови молоко тощо. У народі вірили, що очі будуть завжди здоровими, якщо на Великдень освяченим у церкві часником змастити над очима.
Полин, будучи й справді гірко-пекучим, завжди уособлював гірку нещасливу долю: „гіркий світ, як полин, гірко мені жити в нім». „Гірка доля», „гірке життя» — значить нещасливе життя. І в усній народній творчості, зокрема в піснях, слово „полин» завжди вживається з епітетом гіркий:
Гіркий полин їсти,
Аніж мені, мати,
Із нелюбом сісти.
Вживався полин здебільшого як оберіг від відьом та русалок, оскільки ті не витримували його різкого запаху і гірко-пекучого соку. Стебла полину клали на підвіконня, підвішували над вхідними дверима, часто носили з собою.
Hotel Casino & Racetrack - Mapyro
ОтветитьУдалитьFind 하남 출장마사지 the 천안 출장마사지 best value on Hotel 시흥 출장마사지 Casino & 서울특별 출장안마 Racetrack in Las Vegas, 대구광역 출장안마 NV. Mapyro is an online resource where you can explore local gems,